Wednesday, December 7, 2011

Kad Kahwin



yeahhhhhhh!!!!!bru rini smpt tmpah kad..
gile x?hahhaha...xsbr nk tgk hsilnye...
tggu ye kgkawan...;)

Friday, November 25, 2011

Bridal Bedroom





bakal mnjdi kenytaan tp clour bkn PINK tp BLUE...
en hubby n future S.I.L sdg btgkus lumus mnyiapkannye..
yeaaaaahhh!!!!xsbr nk tgk hsilnye...
lg xcited dpt brng2 ctu n trsyg(maaf gtl ckit dctu)....kih3...;p

Thursday, November 24, 2011

Save The Date 4 My Big Day



TRAUMA nk plih photographer...
gile x relevan x klu aku ckp skng ni aku msh lg xbook tukang amek gmbar...
hahahahahahahahaha...
2bln lg mak cik pak cik oke!!!!...
Dilema gile nk plih niha...
Qoutation melambak smpi kt email FB bagai sume tu...
tp 1pn aku xdecide lg xkompem lg..
fenin beb tu lum bnd len...
wduh2 g mna si...


LIST PHOTOGRAPHER






DLL...

penat da aku nk list kn ni...
klu korg blh suggest kn mne bes lg baek...;)




Shoes For My Reception






korg suke x???...
;)



Attire For My Reception






cth baju yg akn siap lbh kurg cmni...
korg mst xsbr nk tgk an...
actually aku lg xsbr beb...
tuan pny bdn yg nk pki lg neves...
baju odway nk siap!!!!!
nxt month nk ftting baju ni da..weeeeee...xcited gile...
ala Victoria Dress pstu ade reben kt blkng...;)





Pelamin For My E-Day





Pelamin Mini yg aku brangan nk wt da jd Pelamin Besar
ni sume kje akk,abg n mak aku...
lynkn jela...time tu gile serabut da pale otak...
tp aku ckup puas aty...okela dpd xde...
thnx to all my fmily sbb tlg wt ni sume...;)
yg bes smpi ad yg tny tmph andam mne...OMG!!
gila kau aku nk tmph andam siap suh wt pelamin...
mmg xla wei...tunang je pn...wt sdri sudh...save bajet...;p



Save The Date 4 My E-Day






sgt suke die snap gambar sy....weee...;)
klu spe2 nk book die pegi kt FB die oke...ZXARA.COM
album sy da siap....!!!!yeaaahhh tp xpegi amek lg...;(


Attire 4 My E-Day


i luv simple but nice...;)
enjoy my pic plzzzzzz......xoxo







Tuesday, November 15, 2011

da lame xupdate sebab.......=_'=


tajuk entry mcm xtau nk ckp pe...
mmg mls xde mud sgt nk update...tatau npe...
nntla..update 1,1 ea...
byk nk cite..byk sgt...

Wednesday, September 7, 2011



‎"Aku trima nikahnya si dia binti ayah si dia dengan mas kahwin RM..."



Bunyi mcm sng kn? ni erti sbnr nya:



"Aku tanggung dosa2 si dia dari ibu bapanya,apa saja dosa yg dia buat,dari dedah aurat hingga tinggalnya solat,aku tanggung & bkn lagi ibu bapanya.Dan aku tanggung semua dosa2 bakal anak2 ku,jika gagal maka aku fasik,dayus & aku rela masuk neraka & malaikat Zabaniyah melibas badanku sehingga pecah"



da ready ek blum en hubby aku ni...huhu



Thursday, August 18, 2011

Iftar @ Restoran JB Catering



buke pose sesame bebudk ofis JB...
sgt bes oke!!meriah gile...BELIAU n BUN2 pn ade...
hahahhahah!!!!korg msti plik an spe dowg tu...
barlah rhsie..hny geng2 aku je tau...
buke pose kali ni cmpany support...
ktowg invite skali cnsultnt adela dlm 4owg cmtu yg dtg...
so xrmila sgt +ktowg 8owg kn...
perghhh!nk cite ni mmg rmi gile owg kt ctu...
bak kte BUN2 mcm owg nk mlontar..
rmi btul...bpusu2 nk amek mknn..
aku smpi je duk je tgk umat2 mnusia yg ngh sebok nk amek mknn
xsggup aku nk mcelah2 cmtu...
last2 aku amek mknn ni je.
Mi Goreng + Air
byr mhl2 smpi RM26 tp ku mkn blh kire RM3 shj..
mmg rugi gile bawa aku pegi ctu...mmg xknla aku nk mkn byk2 wei...
tp mknn kt ctu mmg xleh ckp r...byk gile..rmbng mte aku...
mls da aku nk plih brebut2 n yg len2 tu...xlrt rse nk mredah....



b4 msuk tuk buke pic dr BELIAU



pic dr BUN2


*blik dr buke sopink brg rye lg kt Angsana...;)


Monday, August 15, 2011

Girls..!!!!!! luv u...;)



Event :: Girls Day Out..


yeeeeaaaaahh!!!!di saat aku dlm kedukaan n kesedihan..
ad yg mnggembirakan..itu yg superb bes!!!
thnx so much atas kegilaan u all lyn gurl kamu yg ksdihan ini...;'))
ia brtmbh dgn superb kali ke2 bes coz dpt jmp lect trsyg...
dpt pluk cium ank2 mereka...


xnk ckp lg mari tgk pic jela ea...;)


















Cik Pika sowg je yg mkn smbl ni...hehe





















*nnt kite jmp lg ea gurls!!!!.psni tgether kna ajk budak ni
kng nges xbnti sush i....hehhehe...;)




Wednesday, August 10, 2011

Ade Yg Lbh Diuji dr Kite...




b4 ni ade bce blog ni...evryday mst fllow n nk bce blog ni..
pg td tetibe tgk MHI ad kua blogger sis ni...
mmg mghayt aty...
bsrnye dugaan hdup sang is3 n suami...
tp aku mmg respct gile kt hsbnd die...
ya Allah sgt b'untg dpt hsbnd mcm tu..
bkn sume lelaki dpt bthn dgn dugaan yg Allah beri cmtu..
mga sang suami lbh kuat tmpuhi dugaan utk mjga sang is3...
dan sang is3 mga cpt sht...dpt jg dri sdri,suami dan anknye yg msh 6bln...
amin....jom kite doakn sme2 tuk die (NORMA)


blh bce blog ni





;')







;')







Wordless Wednesday




kalau tak boleh JANJI  jgn nk JANJI 

;'(




Monday, August 8, 2011

Saturday, August 6, 2011

Hikmah Menangis







1. Membantu penglihatan

Air mata membantu penglihatan seseorang, jadi bukan hanya mata itu sendiri. Cairan yang keluar dari mata dapat mencegah dehidrasi pada membran mata yang membuat penglihatan menjadi kabur.

2. Membunuh bakteria

Tak perlu ubat titis mata, cukup air mata yang berfungsi sebagai anti bakteri semulajadi.

Di dalam air mata terkandung cairan yang disebut dengan lisozom yang dapat membunuh sekitar 90-95 peratus bakteri-bakteri yang tertinggal dari keyboard komputer, pegangan tangga, bersin dan tempat-tempat yang mengandung bakteri, hanya dalam 5 minit.


3. Meningkatkan mood

Seseorang yang menangis menurunkan level depresi dengan menangis, mood seseorang akan terangkat kembali.

Air mata yang dihasilkan dari tipe menangis emosi mengandung 24 % protein albumin yang berguna dalam meregulasi sistem metabolisme tubuh dibanding air mata yang dihasilkan dari iritasi mata.


4. Mengeluarkan racun

Seorang ahli biokimia, William Frey telah melakukan beberapa kajian tentang air mata dan menemui bahawa air mata yang keluar dari menangis emosional adalah mengandungi racun.


keluarnya air mata yang beracun itu menandakan bahawa ia mengeluarkan racun dari dalam tubuh melalui mata.

5. Mengurangi stress

Bagaimana menangis mengurangi stres?

Air mata mengeluarkan hormon stres yang terdapat dalam tubuh iaitu endorphin leucine-enkaphalin dan prolactin.

Selain menurunkan level stress, air mata juga membantu melawan penyakit-penyakit yang disebabkan oleh stress seperti tekanan darah tinggi.


6. Mengenal erti sosial

Selain baik untuk kesihatan fizik, menangis juga membantu seseorang membangun sebuah komuniti dlm masyarakat.

Biasanya seseorang menangis setelah menceritakan masalahnya dgn teman-temannya atau seseorang , dan hal ini meningkatkan kemampuan berkomunikasi dan juga bersosialisasi.


7. Melegakan perasaan

Semua orang ingin merasa demikian.

Walaupunpun Anda didera berbagai macam masalah dan cubaan, namun setelah menangis biasanya akan muncul perasaan lega.

Setelah menangis, sistem limbik, otak dan jantung akan menjadi lancar, dan hal itu membuat seseorang merasa lebih baik dan lega.

Keluarkanlah masalah di pikiranmu dan menangis, jangan dipendam lama2 perasaan itu.


p/s :: menangisla kau sepuasnye krn ia blh mbuat kau lbh merasa lega n tenang..xpyh nk rase malu sgtla kot kn...jom kite nges!!!!!!!
        

Friday, August 5, 2011

Punye Susah Nak Cari Inner Jubah Colour Pink..



hahahhahah!!!bkn men pnjg lg tjuk entry aku an..
puas aku cri wei kt kdai..pnt jln tp xjmp...
xde stockla mmg xdela...
sbr jela aku...lst2 aku jmp jgk kt tenet...
beli cni je sng..xyh gune tnga nk pegi...hehe







Samping Hubby 4 Our 'Solemnization Day'



yeaaahh!!!!!i da blikn en hubby samping oke
nnt nk bg die pki time our "Solemnization Day"..
wahhhh...xcitednye nk tgk die pki smping tu...
santek oke!!i jln2 mlm td n ofismate kt Angsana,JB..
jln pny jln tgk baju jap g i jmp 1butik ni jual smping..
mak ai cntik2 oke...rmbng mta...
nmpk pulak tu kn smping yg clour die mmg mgkut cterasa n thme clour wedding i t..
da alang2 pegi n jmp kn beli trusla...+ lak hrg ngh sale gile...
mmg i xlpskn pluang tu la...mmg rugi klu xbeli..
hrg murh gile..klu bli bratus wei...mne nk cekau wet...
hrg dkt RM300 dpt hrg RM99..woi murh gilela..
klu korg nk beli bek pegi cpt kt ctu...
owner die ad kdai kt trgganu..kt cni branch die...sbb tu smping cntik2..
kt Muar mmg xptla hrg cmtu n sush nk cri clour cmtu..
bile da decide n en hubby i trus g beli..
en hubby kte pn murh gile oke...
selesai lg 1bnd tuk en hubby...syukrla...
sng aty i da ni...psni cri tuk i lak tp bkn smping oke...haha'
 i xsmpt lg nk amik pic smping tu..
nnt smpt i upload k frenz....tggu!!...;)


Thursday, August 4, 2011

Menu Buke Pose Hari Ke-4





mask sendiri kt opis



beli at bazar jela..nk msk blander xde xbes



msk sdri jgk kt ops..jimat gile



goreng sdri jgk kt ops...sbb mkn n nasi ni or smbl



bawa dr uma mek je..sdp..da 2 ari tp msh ade lg



di ats adlh cdgn buke pose tuk arini
msg2 da trliur je tgk siap gugel kt tenet lg..
ditmbh2 n bau mskn owg sblh...mmg masyuk r!!!...hahahha
oit lme lg ea nk buke...haha..ad 3jam lg kot...huhu



Jangan Nak Bangga Sangatla Kan......





Jgn bangga berkulit putih kerana kulit terakhir kita = TANAH LIAT


Jgn bangga dgn rumah bagus dan besar kerana rumah terakhir kita = KUBUR


Jgn bangga dgn baju bagus kerana baju terakhir kita = KAIN KAFAN


Jgn bangga dgn kereta & motor besar ,krn kendaraan kita yg terakhir = KERANDA




so korg xyhla nk bngga sgt n ape yg korg ada ye..

bsderhanalah dlm ape jua yg keadaan pn...

PEACE NO WAR...!!!..;)





Tazkirah Di Bulan Ramadhan






ENTER the masjid



FORWARD ur solat



DOWNLOAD pahala



FIREWALL ur iman



BACKSPACE from syaitan



BOOKMARK to Allah



DELETE Allah's enemies



COPY PASTE from the Al-Quran & Sunnah



HELP ur muslim brothers n sisters



FILE ur amal



EDIT ur akhlak



VIEW ur good & bad deeds



SEARCH the straight & right path



and InsyaAllah u will never get VIRUS









Kata Di Hari Khamis



6 Perkara Yg Allah Sembunyikan


1:: Allah S.W.T telah menyembunyikan redhaNya dalam taat 
  


2:: Allah S.W.T telah menyembunyikan murkaNya di dalam maksiat



3:: Allah S.W.T telah menyembunyikan nama-Nya yang Maha Agung di dalam Al-Quran



4:: Allah S.W.T telah menyembunyikan Lailatul Qadar di dalam bulan Ramadhan



5:: Allah S.W.T telah menyembunyikan solat yang paling utama di dalam solat         
(yang lima waktu)



6:: Allah S.W.T telah menyembunyikan (tarikh terjadinya) hari kiamat di dalam semua hari



Wednesday, August 3, 2011

Kata Di Hari RABU







Senam
poco2 pn blh bg regang otot sume...haha

Mandi
mndi lme2 sgl bgai sabun gune..jgn tido kt dlm tu dala...haha

Minum Ais 
gonyoh kt mate tu pn blh bg buka ckit...haha

Minum Nescafe 
kafein blh wt lg png sbrnnye..haha

Tido 
amek MC 3ari tdo smpi puas..hahaha

Tuesday, August 2, 2011

Jewellery for Bride n Groom









50% for my JEWELLERY (E-day)



awwwwwww!!!!!!korg ade dpt??
untgla...syukr alhmdulillah...
rzeki nemnye tu...;)
sgt truja oke...for my E-day da beli da...Big Day in progress..
untie tu siap bg 50% oke...
kau gile emas cmtu sng2 owg nk bg hrg murh..
mmg snyum smpi tlnga time tula..

even aku xg n en hubby pn...
tp aku puas sbb untie tu baek..
lgpn mak aku mmg slalu bli brg kemas kt ctu kn..
sgt seronok sbb mak, abg ngah,akk ipr yg tman..
dowg yg tlg plihkn...cntik sgt...
act pegi tu nk tgk2 je..
xsgka lak amek trus,..
hehe...auntie tu kte xpe amek dlu nnt2 bru byr..
ajk en hubby skali..suke thp gaban!!!!hahhaa
cpt2 plih time tu then gtau en hubby...
skali amek 2 cncin...1 utk risik n 1 utk tunang...

hahaaha!!!!!mst korg nk tgk kn cncin tu..
hehehe...kompem xdptla nk tgk..
knala tggu time E-day aku t ea...
aku bg tnjuk 2,2 cncin tu...
xcited sgt bile da beli tu...

smbl bli cncin aku da mule bli brg tuk Eday tu jga..
brg2 da ade tgl nk cri beks n hiasn tuk hntrn je t..
waaahhhhhhh!!!!nmpk sgt xcited kn..
tp aku rse cm lme lg kot...
tp aty mmg da rse xsbr tuk itu...
ngeeeee..;)



lbh kurg cmni CINCIN RISIK




lbh kurg cmnila CINCIN TUNANG


yg kt ats tu sumenye ems puth...
tp yg aku beli emas kuning tu oke..tulen!!!;)



UPDATE






akhirnye dpt ni!!!!!!..;)
sumpah suke gile...




Saturday, July 30, 2011

Pelamin Anganku Takkan Musnah...ngeeeee..;)









Hubby's Side

Inspirasi dari :: Salina Bridal


wei!!aku adore gile plamin cmni...
klu blh nk cmni sbb sgt mnepati theme clour wdding aku t.......
kna tnjuk en hubby ni...;)


Friday, July 29, 2011

Mugkin Silapku





;')

SELAMAT TNGGAL SAYANG


msh sdh lg psl entry ni ...sob sob..
+ lg kesdihan sbb 2owg mbr ops aku nk resign..
dowg lst arini...awwwww!!!!ko tau x aku sdh wei!
even dowg xlme sgt pn kt cmpny ni kn..
tp dowg sgt bes...even slalu sgt sakat aku...
lg2 si buncit NOOR NASHRIQ tu..
waaaaaa...sdhnye aku..
lps sowg,sowg bla...
NORSAHFAZLINA pn nk bla jgk..
dowg dpt 1tmpt kje baru...msti bes an...
aku da lme xjmp dowg ni...
lme sgt rsenye...msng2 bz..aku kt MUAR..dowg kt JB..
sdh sgt2..tp xpela tu da rzki korg kn..
aku arp kau org xlupe aku kt cni..
smpi bile2 aku engt kngn aku n korg..
thnx 4 evrythng...;)














aku harap kau engt aku smpi bile2..
jgn pnh lupe aku coz aku pn xkn pnh lupe korg..
mga korg bahgie dunia akhirt...
kje tmpt baru t baek2 ea...
sbb tmpt bru kau xkn dpt kwn yg sme mcm aku..
sbb sume owg laen2..
aku xbagus mcm korg..
mgkin aku pn xbaek tuk korg...
aku mtk maaf klu slme kite knal ni aku mykitkn aty korg..
4give me...aku mnusia bsa yg xpnh leps dr wt silap..
kau pn byk sgt tlg aku...thnx tuk sume tu..
tuk NASH...kau kna diet cpt taw..nnt kau kwen baju pgntin sendat..hehe
tuk LIN...kau pn sme...jgn t ko kje tmpt bru pn ko mkin mok dala..kau tupn diet taw...
jgn nk sengal2 lg...asek dibuli je..kna jd kuat ckit...jgn bg owg buli kau...haha...
jg dri baek2 ea..arp kau lbh gmbira kt tmpt baru t..




sob sob sob...;'(







;')

pelakon terbaek dunia jatuh kepada....



haaaaa....ikut tajuk entry kali ni...
mst korg leh agk spe kn..
ce teka ce teka...
haha!!!!!!!
gile haprak pemain die...
mcm C***I beb pemain die..
sgtla lemah..asek jap2 nk injured je...
mmg vongok tol...byk btul strategi pelik dowg gune eak...
even tetibe ade owg men lazer kt keeper die..
etlist pemain kite xmen tipu n brlakon bagai ni sme...
woi!!mmg nyirap aku tgk bola smlm la...
HAAAAAAAA....SEMPUT BEB!!!


yg ptng pemain HARIMAU MALAYA msh tetp kalah dgn BERMARUAH..
cayala...keep it up boys!!!!!(apek aka fahmi ttp jd pujaanhatiku)








Thursday, July 28, 2011

HARAMKAH CINTA





Haram-haramkah aku
Bila hatiku jatuh cinta
Tuhan pegangi hatiku
Biar aku tak jadi melanggar
Aku cinta pada dirinya
Cinta pada pandang pertama
Sifat manusia ada padaku
Aku bukan Tuhan

*
Haram-haramkah aku
Bila aku terus menantinya
Biar waktu berakhir
Bumi dan langit berantakan

**
Aku tetap ingin dirinya
Tak mungkin aku berdusta
Hanya Tuhan yang bisa jadikan
Yang tak mungkin menjadi mungkin


Reff:
Aku hanya ingin cinta yang halal
Di mata dunia juga akhirat
Biar aku sepi aku hampa aku basi
Tuhan sayang aku
Aku hanya ingin cinta yang halal
Dengan dia tentu atas ijinNya
Ketika cinta bertasbih
Tuhan beri aku cinta
Ku menanti cinta
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...